Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Drift-Yaw Correlation in Ship Manoeuvring Model Identification and Validation

Tytuł:
Drift-Yaw Correlation in Ship Manoeuvring Model Identification and Validation
Korelacja kąta dryfu i względnej prędkości kątowej w aspekcie identyfikacji i weryfikacji modelu manewrowania statkiem
Autorzy:
Artyszuk, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/906633.pdf
Data publikacji:
2004
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
manewrowanie statkiem
model matematyczny
hydrodynamika kadłuba
identyfikacja
ship manoeuvring
mathematical model
identification
hull hydrodynamics
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2004, 3 (75); 7-18
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the drift angle - nondimensional yaw velocity diagram for various manoeuvres of a single screw ship as the basic element of the hull hydrodynamics identification, optimisation, or validation. Empty regions in this chart are reported. An attempt is made to provide conditions for the arbitrary manoeuvring motion with an emphasis on filling these gaps by means of fore and aft virtual lateral forces.

W pracy przedstawiono wyniki symulacji różnorodnych manewrów statku jednośrubowego w aspekcie wzajemnych zależności między kątem dryfu a względną prędkością kątową. Ma to szczególne znaczenie podczas identyfikacji lub weryfikacji charakterystyk hydrodynamicznych kadłuba, wchodzących do ogólnego matematycznego modelu manewrowania statkiem na podstawie morskich prób manewrowych. Ponieważ statek jednośrubowy, nawet z dziobowym sterem strumieniowym, nie może wykonać dowolnych manewrów (wciąż ograniczona manewrowość), niektóre kombinacje kąta dryfu i względnej prędkości kątowej są nieosiągalne w normalnych sytuacjach eksploatacyjnych. Zostały podane zatem warunki realizacji jakiegokolwiek przypadku ruchu poprzez dwie siły sterujące (na dziobie i rufie). Mogą one reprezentować holowniki lub połączenie dziobowego steru strumieniowego z rufowym sterem Schillinga. To ostatnie dotyczy mniejszych prędkości ruchu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies