The article presents bench test results of a DI (60 kW) Diesel engine D-243 operating on class 2 Diesel fuel
(DF) as baseline fuel and its 5vol%, 10vol% and 15vol% blends with anhydrous ethanol. The purpose of the
research was to investigate the effect of the ethanol addition to Diesel fuel on the autoignition delay, combustion,
engine performance efficiency and emissions of the exhaust. The results of engine operation on ethanol-
Diesel blends are compared with baseline parameters of normal Diesel running at full (100%) load and rated
2200 rpm speed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00