Tytuł pozycji:
Development of Retailing Institutions in the Federal Republ ic of Germany
- Tytuł:
-
Development of Retailing Institutions in the Federal Republ ic of Germany
Rozwój instytucji handlu detalicznego w Republice Federalnej Niemiec
- Autorzy:
-
Neugebauer, Jens
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906556.pdf
- Data publikacji:
-
1988
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 1988, 85
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Handel detaliczny w RFN charakteryzuje znaczne zróżnicowanie.
Przeprowadzono typologię tych instytucji, uwzględniając kilka jej
kryteriów m.in.: świadczone usługi, organizację, strukturę nakładów
i zatrudnionych czynników produkcji oraz powiązania z otoczeniem.
Omówiono rozwój i strategię handlu indywidualnego za równo, sklepów branżowych, jak i specjalistycznych, różne rodzaje
sklepów samoobsługowych, domy towarowe i handlowe, domy wysyłkowe,
handel dyskontowy, łańcuchowy i spółdzielczość. Następnie przedstawiono
różne formy integracji znajdujące wyraz w rozwiązaniach
przestrzennych. Wskazano na kierunki rozwoju różnych form instytucjonalnych, a także ich znaczenie w ogólnej sprzedaży. Wreszcie przedstawiono wskaźniki charakteryzujące porównawczo efektywność czynników produkcji zatrudnionych w różnych typach handlu detalicznego w latach 1980-1983.