Pokazanie sylwetki statku na ekranie mapy elektronicznej wymaga znajomości jego pozycji oraz kursu. Przedstawiono eksperyment mający na celu określenie dokładności kursu rzeczywistego statku wyznaczanego przez urządzenia wchodzące w skład pilotowych systemów nawigacyjnych: stacjonarnego i przenośnego. W szczególności przebadano żyrokompas oraz kompas GPS. Wyniki zweryfikowano za pomocą kursu wyznaczonego przez dwa odbiorniki RTK.
The vessel's position and its heading are necessary to display its shape on an electronic chart. This paper describes an experimenal determination of heading accuracy. There are two types of pilot navigation systems: stationary and portable, and they may use various sources of heading data. Particularly a gyrocompass and GPS compass were tested and verified by the heading determined by two RTK receivers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00