Tytuł pozycji:
Partnerskie relacje w kanałach rynku
- Tytuł:
-
Partnerskie relacje w kanałach rynku
Partnership in Marketing Channels
- Autorzy:
-
Iwińska-Knop, Krystyna
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906358.pdf
- Data publikacji:
-
2003
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2003, 168
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Development of new forms of co-operation in market channels is reflected by the usage
of relationship marketing. It is based on the idea of corporate behaviour relying mostly on
a build up of long term trust relationship between partners which is mutually adventageous.
This concept goes beyond traditional transactions relations. The article points at characteristics,
goals and assumptions of relationship marketing. Based on observations of market behaviours
of polish enterprises in the years 1998-2001, the author considers activities aimed at creating
these relationship as well as their understanding by management. It can be concluded that acceptance of this concept is no longer a choice but a must highly influencing marketing success in the distribution channel.