Tytuł pozycji:
Kształtowanie cen produktów w działaniach marketingowych przedsiębiorstw
- Tytuł:
-
Kształtowanie cen produktów w działaniach marketingowych przedsiębiorstw
Setting Prices in Marketing Activity of Enterprises
- Autorzy:
-
Zrobek, Janusz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906352.pdf
- Data publikacji:
-
2003
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2003, 168
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Since the transformation of the economy, pricing policy in enterprises also has changed.
Our study enable to confirm that there is a quite considerable change in pricing policy which not always can follow market expectation. Some firms apply traditional cost plus pricing but
most of them try to orient their prices to their average level in the whole branch. Such
behaviour is supported by applying factory prices. However pricing demad oriented approach
has not been applied by them in sufficient way so far. Using of this method is the most
adequate to market situation and will have to take place in the future. Innovative pricing
policy based on real market conditions is indispensable.