Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Periodic changes in the intensity of wear of an automobile engine cylinder liner caused by start-up wear

Tytuł:
Periodic changes in the intensity of wear of an automobile engine cylinder liner caused by start-up wear
Okresowe zmiany intensywności zużycia tulei cylindrowej silnika samochodowego spowodowane zużyciem rozruchowym
Autorzy:
Koszałka, G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/906236.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
silnik spalinowy
zużycie
rozruch
internal combustion engine
wear
start-up
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2010, 22 (94); 28-32
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The share of start-up wear in total wear of an automobile engine is large, and in the analysed case it exceeded 40%. The amount of start-up wear of engine elements strongly depends on start-up temperature: the lower temperature, the larger wear. Hence the particular significance of so-called cold start-ups, which most often are first starts of an engine on a given day. The temperature of the first start-up in ungaraged vehicles is the same as the temperature of the surroundings, and it depends on the season. This article analyses changes in mean intensity of wear of a truck engine cylinder liner associated with different temperatures of first start-up in different seasons. In the analysed case, the intensity of wear in winter was 16% higher than in the summer. Also discussed are the possible consequences of the above changes for wear intensities determined in measurements.

Udział rozruchów w całkowitym zużyciu silnika samochodowego jest duży – w analizowanym przypadku ponad 40%. Wielkość zużycia elementów silnika towarzyszącego rozruchowi silnie zależy od temperatury rozruchu: im temperatura rozruchu jest niższa, tym większe jest zużycie. W związku z tym szczególne znaczenie mają tzw. zimne rozruchy, którymi najczęściej są pierwsze uruchomienia silnika w danym dniu. Temperatura pierwszego rozruchu w przypadku niegarażowanych pojazdów równa jest temperaturze otoczenia, czyli zależy od pory roku. W artykule przeanalizowano zmiany średniej intensywności zużycia tulei cylindrowej silnika samochodu ciężarowego związane z różnymi temperaturami pierwszego rozruchu w poszczególnych porach roku. W analizowanym przypadku intensywność zużycia w okresie zimowym była o 16% większa, niż w okresie letnim. Omówiono również możliwe konsekwencje powyższych zmian dla wyznaczanych na podstawie pomiarów intensywności zużycia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies