Tytuł pozycji:
Standardy kształcenia a jakość nauczania
- Tytuł:
-
Standardy kształcenia a jakość nauczania
Teaching standards and quality of learning
- Autorzy:
-
Łyko, Janusz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906208.pdf
- Data publikacji:
-
2008
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2008, 217
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Bologna process aims to create a European Higher Education Area by 2010,
which is connected with great changes in the structures of the university studies. The one
of main modifications is a new program of academic courses in all specializations. Main
aim of the article is an attempt to evaluate the possibilities of realizing the agenda (included
in the teaching standards) in comparison to the time needed to achieve it. In many
cases the solutions seems accidental and the assumptions contained in the standardization
documents impossible to fulfill.