Tytuł pozycji:
Uwarunkowania wdrażania koncepcji społecznej Odpowiedzialności biznesu (CSR) w małych i średnich przedsiębiorstwach
- Tytuł:
-
Uwarunkowania wdrażania koncepcji społecznej Odpowiedzialności biznesu (CSR) w małych i średnich przedsiębiorstwach
Conditions for the implementation of corporate social responsibility in small and medium – sized enterprises
- Autorzy:
-
Gołembski, Marcin
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906122.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2013, 282
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu, przestała być traktowana jedynie
jako pewna filozofia opierająca się na altruizmie i filantropii. CSR stała się sposobem
na zarządzanie firmą, koncepcją, która w długim okresie przyczynia się do wzrostu szeroko rozumianej
wartości przedsiębiorstwa. Jednakże dosyć niepokojącym wspólnym mianownikiem toczonych
dyskusji i prowadzonych badań, jest silne zorientowanie na zagadnienia społecznej odpowiedzialności
głównie w przedsiębiorstwach dużych lub globalnych korporacjach. Niewiele uwagi
poświęca się małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) w kontekście ich aktywności we wdrażaniu
i stosowaniu zasad CSR. celem niniejszego opracowania jest próba identyfikacji i analizy
uwarunkowań stosowania założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W części empirycznej zaprezentowano cząstkowe
wyniki badań autora, dotyczących stanu faktycznego w zakresie stosowania CSR w sektorze MSP.
The issue of corporate social responsibility, is no longer considered only as a philosophy
which is based on altruism and philanthropy. CSR has become a way for company management,
a concept that in the long run contribute to the wider growth of the company. However,
quite a disturbing common denominator turned discussion and research, is a strong focus
on corporate social responsibility issues mainly in large enterprises and global corporations. Little
attention is given to small and medium-sized enterprises (SMEs) in the context of their activity
in the implementation and application of the principles of CSR. the aim of this paper is to identify
and analyze the determinants of the use of assumptions concept of corporate social responsibility
(CSR) in the small and medium-sized enterprises. In the empirical part presents the partial results
of the author, on the facts in the application of CSR in the SME sector.