Propellers usually operate in the ship’s stern, where the inflow of the non-uniform wake generates oscillating
loads and changes the hydrodynamic performance. Therefore, determination of the forces on propellers and
hydrodynamic performance due to a non-uniform wake field are the challenging problems for naval architects
and hydrodynamists. The main objectives of the present study are to assess the hydrodynamic performance for
a single blade and all the blades. The propeller is a B-series propeller under non-uniform wake field behind the
Seiun-Maru (hereafter SM) ship hull. A practical approach is employed to calculate the hydrodynamic oscillating loads of the ship propeller under a non-uniform wake field. Results of the computations on the propeller
behind the SM ship, due to a non-uniform wake field, are presented and analyzed using classical mathematical
methods over a single cycle. The results show that a variation of thrust with the discussed parameters is the
same as that shown for torque, also the blade-frequency of the total force, thrust and torque is an increasing
function of radial sections, whereas these parameters decrease with increasing radial blade sections.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00