Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling Parallel Market in Centrally Planned Economies The case of the Automobile Market in Poland

Tytuł:
Modelling Parallel Market in Centrally Planned Economies The case of the Automobile Market in Poland
Modelowanie równoległych rynków w gospodarce centralnie planowanej. Przypadek rynku samochodowego w Polsce
Autorzy:
Charemza, Wojciech
Gronicki, Mirosław
Quandt, Richard E
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/905570.pdf
Data publikacji:
1990
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 1990, 102
0208-6018
2353-7663
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W prezentowanym artykule został sformułowany model dla dóbr trwałego użytku, w którym przyjęto, że istnienie stałej nadwyżki popytu może reprezentować równowagę. Podejście to zastosowano do rynku samochodów w Polsce. Model ten jest ekonometrycznym modelem nierównowagi, ukazującym stałą nadwyżkę popytu w trzech oddzielnych dziedzinach: 1) rynek nowych samochodów sp rzedawanych na "asygnaty", 2) rynek nowych samochodów sprzedawanych za dewizy, 3) rynek samochodów używanych. Parametry równań oszacowano metodą największej wiarygodności. Oszacowane parametry posłużyły do wyprowadzenie średniego okresu oczekiwania na nowe samochody.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies