Modelling Parallel Market in Centrally Planned Economies The case of the Automobile Market in Poland Modelowanie równoległych rynków w gospodarce centralnie planowanej. Przypadek rynku samochodowego w Polsce
W prezentowanym artykule został sformułowany model dla dóbr
trwałego użytku, w którym przyjęto, że istnienie stałej nadwyżki
popytu może reprezentować równowagę. Podejście to zastosowano do
rynku samochodów w Polsce. Model ten jest ekonometrycznym modelem
nierównowagi, ukazującym stałą nadwyżkę popytu w trzech oddzielnych dziedzinach:
1) rynek nowych samochodów sp rzedawanych na "asygnaty",
2) rynek nowych samochodów sprzedawanych za dewizy,
3) rynek samochodów używanych.
Parametry równań oszacowano metodą największej wiarygodności.
Oszacowane parametry posłużyły do wyprowadzenie średniego okresu
oczekiwania na nowe samochody.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00