Tytuł pozycji:
Technologia jako czynnik walki konkurencyjnej na rynku usług bankowych
- Tytuł:
-
Technologia jako czynnik walki konkurencyjnej na rynku usług bankowych
Technology as Competition Agent on the Bank Services Market
- Autorzy:
-
Grzegorczyk, Wojciech
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/904770.pdf
- Data publikacji:
-
2005
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2005, 195
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
It is possible to notice competition beween banks on bank services market. Nowadays the
most often used agent which strengthens competitive position of banks is the technology.
Thans to technological progress banks can considerably make their offer wider but also
improve and advance clients service. Electronical paing cards are one of the effects of using
modern technology by banks. They progress especially in European Union and South-Eastern
Asia. In Poland magnetics cards still dominate, however, also law regulations give the
opportunity to emiting cards not only to banks but also to different financial enterprices. In
connection to this even more intensive competitive fight for clients between banks as well as
between electronical money institutions is possible.