Tytuł pozycji:
Strategie marketingowe małych i średnich firm na rynkach zagranicznych - ujęcie normatywne
- Tytuł:
-
Strategie marketingowe małych i średnich firm na rynkach zagranicznych - ujęcie normatywne
The Marketing Strategies of SMEs on Foreign Markets - Normative Formulation
- Autorzy:
-
Karasiewicz, Grzegorz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/904576.pdf
- Data publikacji:
-
2005
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2005, 195
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the paper is describing of the algorism of procedure regarding marketing
strategies in normative formulation (with concentration on SMEs) on foreign markets, which
make possible achieving market success.
To these procedures are included:
- creating of company position at home market basing on concentration strategy,
- polyphase estimation of the attractiveness of foreign markets,
- limited quantity of foreign markets for servicing,
- preferring of the entering strategy connected with direct export,
- careful selection of trade partner,
- building of strong brand on foreign market,
- specific segmentation and selection of target market,
- standardization of marketing-mix,
- wide using of Internet in marketing activity.