We depict practices of Polish audiences in communist Poland and the transition of these practices after the fall of communism. In Eastern Europe, digital distribution of video content has been built on semi-peripheral culture of VHS tapes copying and sharing. Although the unique Polish 20th century historical trajectory contains the experience of being excluded from Western popular culture, the first decade of 21st century brought unlimited digital access to audiovisual content. Peer re-production, a non-creative mode of participation increased. Our article provides new historical data illustrating this specificity both in terms of historical experience and globalizing technological progress.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00