The musculoskeletal health among 57 operators at 1 call centre in Sweden was studied with 10 monthly follow-ups, parallel to a reference group of 1,226 professional computer users in other occupations. Operators at this call centre were more symptom-loaded than the other professional computer users in spite of their younger age and shorter exposure to computer work. Symptoms were long-lasting or recurrent. Muscle tenderness and nerve affections in the neck-shoulder region were the most common specific findings and diagnoses at medical examination of incident symptom cases. More extensive studies should be done on the working conditions and health status among call centre workers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00