The subject of the article is reconstruction of assumptions and postulates of Novalis’s education program of the human race aimed at indication of the distinctive features of early Romantic historiosophy as its dependence on Enlightenment thought. Examination of both these aspects in their interpenetration allows revealing the inner contradictions of Novalis’s project determining its utopian character, which manifests itself in the vision of the Golden Age as an expression of the Romantic “new mythology”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00