Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Orfeusz i Eurydyka Czesława Miłosza: katabaza jako figura żałoby

Tytuł:
Orfeusz i Eurydyka Czesława Miłosza: katabaza jako figura żałoby
Autorzy:
Maciej, Jaworki,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/897263.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
Miłosz
Orpheus
Eurydice
myth
mourning
catabasis
Hades
Orfeusz
Eurydyka
mit
żałoba
katabaza
Źródło:
Przegląd Humanistyczny; 2016, 60(2 (453)); 175-186
0033-2194
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a proposal for a new interpretation of Czesław Miłosz’s poem. The author presents that Orpheus’s catabasis in the poem and in the myth itself – which is revealed while its reading – is a figure of mourning, ending with the second death of Eurydice and coming out to the surface. Interpretation of descent to Hades is inspired by the poet's self-commentary and observations of Freud, and Croce and di Nola on mourning. Such reading also explains the meaning of troublesome for interpreters changes, which Miłosz made in the story of the myth compared to traditional versions by Virgil, Ovid, Rilke.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies