Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational experiences from childhood as predictors of a trait, expression, and control of anger among young women

Tytuł:
Educational experiences from childhood as predictors of a trait, expression, and control of anger among young women
Autorzy:
Monika, Dominiak-Kochanek,
Karolina, Konopka,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/896580.pdf
Data publikacji:
2019-08-20
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
educational methods
psychological aggression
anger – trait
anger expression
anger control
Źródło:
Psychologia Wychowawcza; 2018, 56(14); 173-191
0033-2860
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the research was to examine whether and to what extent educational methods experienced in childhood are connected with a trait, expression and control of anger among adult women. The study took into account physical punishment, punitive methods and psychological aggression as three distinguished educational methods, which can influence an intensity of anger in adulthood. There were 243 participants (all female) aged between 19 and 32 years old (M = 20,81, SD = 1,77). The participants assessed to what degree their parents used the abovementioned three educational methods and they also described how often they experience anger, its expression inside and outside, and a level of control of an inner and outer anger. The analysis revealed, that in a retrospective assessment of educational methods, the participants most often experienced psychological aggression from their parents, which is a conscious bringing of a sense of guilt, embarrassment, and communication of a conditional love. This educational method also turned out to be key when it comes to the intensity of the trait of anger and its inside and outside expression. Contrary to what was expected, there were no statistically significant correlations between physical punishment and the aspects of anger looked at. The study’s results are discussed in the context of a generic emotion socialization and negative psychological consequences of using psychological aggression in child upbringing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies