Podmiotowość dziecka oznacza jego prawo do budowania swojej tożsamości oraz samorealizacji, wynikającej z osobistych potrzeb i zainteresowań, a nie z woli dorosłych. Oddziaływania rodziców mogą się przyczynić do przeżywania przez dzieci własnej podmiotowości lub ją ograniczać. W artykule wskazano na wybrane uwarunkowania i możliwości rozwijania dyspozycji podmiotowych dzieci w interakcjach z rodzicami. Przedstawiono w nim także wyniki sondażu ukazujące efektywność warsztatu dla rodziców służącego rozwijaniu ich kompetencji jako partnerów dzieci w relacjach dwupodmiotowych.
The child’s subjectivity means his right to build his own identity and self-fulfilment, based on his personal needs and interests, rather than on the will of adults. The influence of parents can contribute to or limit their children's subjectivity. The article points out selected conditions and opportunities for developing children’s personal dispositions in relations with parents. It also presents the results of a survey showing the effectiveness of a workshop for parents aimed at developing their competences as partners of children in double-subjective relationships.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00