Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niepowodzenia w szkole uczniów edukacji wczesnoszkolnej a percepcja własnych doświadczeń szkolnych przez rodziców

Tytuł:
Niepowodzenia w szkole uczniów edukacji wczesnoszkolnej a percepcja własnych doświadczeń szkolnych przez rodziców
Failures in school of the pupils of early school education and the perception of school experiences of their parents
Autorzy:
Ochojska, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/893846.pdf
Data publikacji:
2018-05-08
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
niepowodzenia szkolne
uwarunkowania trudności szkolnych
transmisja pokoleniowa
school functioning
school difficulties
behavioural abnormalities
generational transmission
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2018, 568(3); 52-61
0552-2188
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy wybranych aspektów funkcjonowania w szkole i trudności szkolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej w percepcji rodziców oraz ich retrospektywnej oceny własnych doświadczeń z tego okresu. Badania przeprowadzono wśród 99 rodziców za pomocą ankiety. Przedmiotem analiz było porównanie cech rodziców i ich dzieci, analiza specyfiki trudności szkolnych oraz uwarunkowań nieprawidłowych zachowań, a także nastawienia dziecka i rodziców do szkoły. Badania potwierdziły istotne znaczenie transmisji pokoleniowej, gdy bierzemy pod uwagę specyfikę zachowań w szkole i trudności w nauce.

This article concerns selected aspects of school functioning and school learning difficulties for early childhood education students in perception of their parents and their retrospective evaluation of their own experiences from that period. The study was conducted among 99 parents using a questionnaire. The purpose of the analyzes was to compare the features of parents and their children, analyze the specificities of school difficulties and the conditions of abnormal behaviours, as well as the attitudes of children and parents towards school. Studies have confirmed the importance of generational transmission when we take into account the specificities of school behaviour and learning disabilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies