W artykule rozpatrzono analizowanie architektury jako źródło kompleksowego wychowania uczniów szkoły ogólnokształcącej, w szczególności wychowania estetycznego. Jej wpływ wychowawczy wynika z artystycznych cech architektury, które mają ogromny potencjał do wykorzystania w działaniach szkoleniowych i wychowawczych. Podkreślono ścisłe powiązanie architektury z licznymi materialnymi i duchowymi przejawami kultury ludzkości, a zatem z różnymi dziedzinami wiedzy naukowej i twórczości artystycznej nauczanymi w szkole ogólnokształcącej. Autorka określa zasady wykorzystania badania architektury w wychowaniu estetycznym, na podstawie których można opracowywać skuteczne metody wychowawcze.
The article analyses architecture as a source of comprehensive education of general secondary school students, in particular aesthetic education. Its educational impact is due to the artistic features of architecture that have great potential for use in training and educational activities. The close connection of architecture with numerous material and spiritual manifestations of human culture, and therefore with various fields of scientific knowledge and artistic creativity taught in general secondary school was emphasized. The author defines the principles of using architecture research in aesthetic education, on the basis of which it is possible to develop effective educational technologies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00