Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postrzeganie samodzielności przez uczniów klas trzecich uczących się według koncepcji Planu Daltońskiego

Tytuł:
Postrzeganie samodzielności przez uczniów klas trzecich uczących się według koncepcji Planu Daltońskiego
Autorzy:
Dorota, Domagała,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/893782.pdf
Data publikacji:
2019-04-11
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
samodzielność
płaszczyzny samodzielności
koncepcja Planu Daltońskiego
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2019, 576(1); 36-43
0552-2188
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym zadaniem szkoły jest wspomaganie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju. Realizacja tego zadania wymaga indywidualnego podejścia do ucznia, uwzględnienia jego możliwości, zainteresowań, tempa rozwoju i aktywności poznawczej. Chcąc sprostać tym wymaganiom, nauczyciele poszukują rozwiązań organizacyjnych umożliwiających indywidualizację procesu dydaktycznego. Jedną z tych koncepcji, do której sięgają jest Plan Daltoński ponieważ wśród wielu jego zalet jest nastawienie na indywidualne potrzeby dziecka. Zapewnia on rzeczywiste indywidualizowanie procesu kształcenia prowadząc do samodzielnego uczenia się dzieci, co gwarantuje pomyślność uczniów w całożyciowym uczeniu się. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badania postrzegania samodzielności przez uczniów, którym stwarzano możliwości jej rozwijania. Dla samodzielności uczniów znaczące jest to, w jaki sposób nauczyciele określają możliwości samodzielności uczniów. To nastawienie nauczycieli może sprzyjać lub hamować naturalne dążenie dzieci do rozwijania samodzielności w różnych jej płaszczyznach. Artykuł zwraca uwagę na rolę przygotowania nauczyciela do realizacji koncepcji pedagogicznych, ponieważ realizowana powierzchownie, bez dogłębnego, szerokiego rozumienia jej zasad nie będzie przynosiła spodziewanych efektów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies