W artykule została podjęta próba naszkicowania obrazu pomocy, opieki i ratowania dzieci w Polsce w czasie wojny i okupacji lat 1939–1945. Cel ten skupia się na takich czterech głównych obszarach tematycznych, jak: indywidualna trauma, straty ludnościowe Polski, sytuacja zagrożenia, solidarność społeczna i akcje pomocy dzieciom. Zostały ukazane główne obszary wojennych zagrożeń i zbrodni na dzieciach, a także zakres i formy pomocy dzieciom, w tym pomocy instytucjonalnej oraz osobowej. Obok celów informacyjno-porządkowych i interpretacyjnych, tekst ten sygnalizuje potrzebę pedagogiczno-historycznych badań nad historią dzieciństwa, widzianą przez pryzmat II wojny światowej i okupacji lat 1939–1945.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00