Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Recenzja książki: Maria Mendel, Pedagogika miejsca wspólnego: miasto i szkoła

Tytuł:
Recenzja książki: Maria Mendel, Pedagogika miejsca wspólnego: miasto i szkoła
Autorzy:
Mateusz, Rutkowski,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/893175.pdf
Data publikacji:
2020-01-20
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
przestrzeń
pedagogika miejsca wspólnego
miasto
szkoła
Źródło:
Praca Socjalna; 2019, 34(6); 109-114
0860-3480
Język:
nieokreślony
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pedagogika miejsca wspólnego stanowi rodzaj aktualizacji wieloletnich studiów i badań autorki nad relacją podmiot–miejsce. Proponowane przez Marię Mendel podejście wyrasta z koncepcji miejsca, rozumianego w sensie zarówno fizycznym, jak i symbolicznym oraz emocjonalnym. Pedagogiczne znaczenie miejsca wynika z zawartej w jego istocie wzajemności; z dwustronnej relacji, w której ludzki podmiot kształtuje miejsce, ale i ono formuje jego, na przykład umożliwiając lub uniemożliwiając sprawczość, czy ją ograniczając. Przestrzeń jest polem nieustannej wymiany doświadczeń i informacji, pomiędzy jednostkami, grupami i instytucjami. Mendel postrzega współtwórców miejsc wspólnych jako przeciwników ścierających się w konflikcie, a nie wrogów walczących do wzajemnego unicestwienia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies