This article wants to show how it influences pedagogues’ judgement when models of governance are implemented in residences where children and young people are placed. Foucault’s concept of gov-ernmentality is used (Foucault, 1988) and explains how these models of governance result in peda-gogues altering their conception of what a good pedagogue is and what they do. The article then argues for the existence of a correlation between implementation of models of governance and an influence on pedagogues’ judgement.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00