Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kliniczna hermeneutyka podejrzeń – topologiczna (bez)graniczność. Śladami Jacquesa Lacana

Tytuł:
Kliniczna hermeneutyka podejrzeń – topologiczna (bez)graniczność. Śladami Jacquesa Lacana
Autorzy:
Klaudia, Węc,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/892661.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
hermeneutics
psychoanalysis
topology
language
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2015, 60(2 (236)); 185-203
0023-5938
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is an attempt to introduce relationships between hermeneutics, pedagogy and psychoanalysis. The essential issue under consideration is the interpretation of topological figures as a particular tool allowing to perceive hermeneutics from the subject’s clinic perspective. The key importance for pedagogy here is the indication that both hermeneutics and psychoanalysis have a cognitive value recognising the subject in categories which exceed the traditional subject narratives, formulated from the perspective of the hermeneutic circle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies