Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje zawodowe w kontekście zasad komunikacji dydaktycznej i możliwości oceny pracy nauczycieli

Tytuł:
Kompetencje zawodowe w kontekście zasad komunikacji dydaktycznej i możliwości oceny pracy nauczycieli
Autorzy:
Beata, Mydłowska,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/892515.pdf
Data publikacji:
2019-08-20
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
teacher competence model
pedagogical professionalism
didactic communication
employee evaluation method
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2019, 64(2 (252)); 102-121
0023-5938
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a voice in the discussion about the conditions of pedagogical professionalism in the context of not only understanding professional duties, but also constantly improving the quality of one’s competences and boldly going beyond the patterns in one’s duties. Among many proposals and different types of classifications, the author offers a new kind of perspective – pointing to the essence of teacher competence development as a complex, multistep and varied process, she suggests referring to the style of operation and the use of specific didactic means of communication by a particular teacher. The author of the article points to the coexistence of diverse competences and focuses on the long-existing concept of key competences, with particular emphasis on the complexity of competences related to communication in school situations. The author’s intention is to create a clear and precise competence structure, facilitating the recruitment process and evaluation of teachers’ work. The competence model is treated here as a tool that is widely used in human resources management in educational institutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies