Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O pułapkach pomiaru osiągnięć szkolnych: „przeciętny uczeń” nie istnieje

Tytuł:
O pułapkach pomiaru osiągnięć szkolnych: „przeciętny uczeń” nie istnieje
Autorzy:
Janusz, Trempała,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/892495.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
school achievements
stability and variability
traps in the measurement
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2015, 60(4 (238)); 9-23
0023-5938
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis of the article is that by focusing attention on the values of the average measurement of school achievement, we ignore variability, thereby reducing significantly the understanding of dynamics in students’ behaviour, development and learning (acquisition of knowledge and skills). The article attempts to show that the approach focused on trends in average is not well fitted to the dynamic nature of phenomena diagnosed in education and can be the source of many artefacts. The pitfalls in which in this approach we most often fall include: (a) a static measurement; (b) averaging the results; (c) the treatment of standard deviation as a measurement error and noise information which is not worth dealing with.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies