Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teachers’ ethos today: expectations and opinions

Tytuł:
Teachers’ ethos today: expectations and opinions
Autorzy:
Ludwika, Pękala, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/892277.pdf
Data publikacji:
2018-11-15
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
ethos
ethics in teaching profession
teacher profession
social expectations
social pattern
Źródło:
Kwartalnik Pedagogiczny; 2018, 63(3 (249)); 162-173
0023-5938
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The type of qualification and the extent of professional practice are important elements in the appraisal of a professional. However, these categories are too narrow to characterise a particular teacher. That is why this paper presents a study on teachers’ ethos carried out in 2014. It was conducted among the group of 132 teachers and 123 parents with the use of questionnaires on paper or online. The main purpose of the study was to determine if ethos is still present on the list of social requirements for teachers, and whether its perception has changed in the course of time. The results revealed high levels of familiarity with the term among the respondents as well as the gradual decline of the value of ethos in the work of teachers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies