Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Technology to Prevent Peer (Cyber)bullying and Antisocial Behavior

Tytuł:
Using Technology to Prevent Peer (Cyber)bullying and Antisocial Behavior
Autorzy:
Aleksandra, Tłuściak-Deliowska,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/890479.pdf
Data publikacji:
2018-07-25
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
bullying
cyberbullying
new technology
prevention
intervention
socio-emotional learning
Źródło:
International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies; 2018, 5(1); 32-43
2392-0092
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper explores the possibilities created by modern technologies to prevent bullying and antisocial behaviors. The live of modern generations is inseparable from the mass media and advanced ICT. In this context, anti-social and pro-social behavior of young people was shown and defined. Then, a review was made how new technologies can be used in (cyber)bullying prevention and interventions strategies. Technology-based solutions were divided into two groups: (1) preventative solutions and therefore applicable before bullying occurs and (2) reactive solutions, which are aimed at helping victim, bystanders and others to deal with bullying. Some of presented activities are an extension of the activities already known in the field of peer violence prevention from the face to face context to the online environment. The examples of technology-based solutions presented in the text have a different degree of complexity. In some cases, they boil down to one simple operation, in another they mean long-term conduct. Based on the information presented in this article, the conclusion is that new technologies may be used in raising awareness about bullying phenomenon, for developing socio-emotional skills and some bullying preventative and reactive solutions. However, these strategies need to be combined with others in a way to build a thoughtful and comprehensive program, as well as more research is needed in this area to verify their real effects

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies