Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reflexivity as a characteristic of pedagogical research

Tytuł:
Reflexivity as a characteristic of pedagogical research
Autorzy:
Anna, Perkowska-Klejman,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/890461.pdf
Data publikacji:
2019-01-15
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
reflexivity
multi-paradigmatic
pedagogical research
reflective studies
Źródło:
International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies; 2018, 5(2); 34-50
2392-0092
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents reflexivity as an important attribute of pedagogical research. Introduction contains a brief historical outline of the tradition of social and humanistic research (from the positivist paradigm to the relativization, from a single paradigm to multiplicity of paradigms). Nowadays a pluri-paradigmatic approach became more popular amongst in methodology and is equated with the maturity of discipline. The main part of the article presents the most important assumptions of reflective studies. The first premise concerns cognition, which will never be completely certain and objective. Researcher could remain impartial. Knowledge is socially and personally involved. The most common feature in contemporary world descriptions is changeability. No research – and especially reflexive – can/should be planned or carried out without knowing the theory of the research subject. There are no isolated phenomena in the socio-cultural reality surrounding humanity. Reflexive studies recognize the relationship between the subjective perspective of the subject and the objective structure that creates the living space of the subjects studied. The reflexive stream of study does not have to lead to the creation of new theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies