The aim of this article is a creation of general method of using the historical material for the formation of learners’ interest in physics. The learner will be not able to understand the educational material, if the learner doesn’t feel the need to study it. In this way, it is necessary to develop the learners’ interest. The history of physics has a great potential for the formation of learners’ interest in physics. The forms of the historical material in physics teaching have been defined. These are historical views, descriptions of experiments, tasks with historical content, demonstration of models of historical devices, biographies of scientists. Results proved that the appropriate forms of historical material increase the level of learners’ interest in physics. Every science has its own history. Therefore, this general method can be used in the teaching of other sciences.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00