Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Phased approach to information competence formation of future teachers of visually impaired

Tytuł:
Phased approach to information competence formation of future teachers of visually impaired
Autorzy:
Igorovych, Fedorenko, Myroslav
Victorovytch, Horokhov, Serhii
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/890389.pdf
Data publikacji:
2017-09-28
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
information and computer competence
willingness
pathologist
teacher of visually impaired
students
stage
content
Źródło:
International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies; 2017, 4(1); 42-46
2392-0092
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with a phased approach to the development of information competence of future teachers of visually impaired, which was implemented in teaching students of "Special education (pedagogy for the blind)." General pedagogical and special literature about the introduction of the latest computer technologies in educational process of secondary and higher education was analyzed, as well as the level of development of this in Ukraine. The interpretation of the concepts of "computer training", "information and computer competence of tiflopedagog" and "readiness to use the latest computer technology by future teachers" was high lighted. The content of training in computer technology was identified and justified for the future teachers of visually impaired, which is a system of information and disciplines of computer sphere, associated with the study of the multifaceted phenomenon of information technologies, as well as the patterns and characteristics of its manifestations in various spheres of professional work of teachers of visually impaired. The efficiency of a phased approach is shown on training of students of the Faculty of Correctional Pedagogy and Psychology of National Pedagogic University named after N.P. Dragomanov.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies