This article analyses the British fi lm Slumdog Millionaire, directed by Danny Boyle. The
film has created hype all over the world by supposedly showing a “true India,” thus generating
a number of negative responses, mainly from India. The article employs postcolonial
criticism in analysing particular visual and narrative aspects of the fi lm. As the research
revealed, despite Slumdog Millionaire’s attempts to recreate the authentic voice of India
by employing hybrid cinematic aesthetics, the film remains an ambiguous project whose
certain visual and narrative strategies contribute to the construction, exploitation and dissemination
of exotic discourses and (neo)colonial relics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00