This paper examines the representational practices in Susanna Haswell Rowson’s melodramatic comedy Slaves of Algiers, or, A struggle for Freedom (1794) and Ben Affleck’s thriller movie Argo (2012) claiming that both works, although historically distant, employ a similar repertoire of representations which repeat myths and stereotypes about the Islamic culture and people. Deploying Stuart Hall’s theory of representation and drawing on the historical and cultural contexts of the two works, the paper puts forward the argument that Islamophobia is a media-made myth which comes to the foreground in times of westernIslamic conflicts and which is regenerated through western xenophobic language and images that reiterate established cultural presuppositions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00