The article discusses how Elizabeth Jennings, having distanced herself from “The Movement,” engages her work in a dialogue with philosophy and theology, especially with regard to metaphysics and transcendence. The main focus is on the analysis of her poetic idiom based on oxymoron and silence. Jennings’ poetry is informed on the one hand by her Catholic Christianity, reflected not only in the poems’ subject matter but primarily in a religious sense pervading all her poetry. On the other hand it is empowered by Jennings’ belief in the capacity of the imaginative use of words to enter into the metaphysical realm and embody the ineffable. Jennings links human words of poetry with the Word of the divine, and in consequence bestows a sacramental value upon poetry in which she sees a human transcription of the perennial Logos shaping and illuminating the world.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00