The “city novel” was an essentially 19th-century phenomenon. By the time Scottish writers had belatedly addressed themselves to this genre, the Bildungsroman model of urban fiction (the transplanted “Young Man from the Provinces”) had given way to modernism and to a realism more magical than literal. This article discusses fictions which reflect Scotland’s ethnic mix and multiple identities, i.e. the country’s accommodation (or otherwise) of Irish, Jewish, Polish and Asian incomers: Patrick MacGill’s The Rat-Pit (1915), J. David Simons’s The Liberation of Celia Kahn (2011/2014), Suhayl Saadi’s The Burning Mirror (2001), and Fred Urquhart’s Jezebel’s Dust (1951).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00