Evoking as historical and intertextual context the Restoration of English monarchy and
the attendant political and cultural projects, chiefl y royalist, legitimizing and advocating
the stability of power in the period, the paper discusses Aphra Behn’s novel Oroonoko, or
The Royal Slave by looking at its literary representation of the African prince as a “noble
savage” – a trope that may be found also in John Dryden’s and Jonathan Swift’s work. The
paper pays due attention to the politics of Behn’s novel in terms of its ambiguous treatment
of race, slavery and colonialism, and evokes the concepts of “iterability” and “Third
Space” in order to engage in a deconstructive reading of the novel’s royalist project of
cultural investment in such notions as nobility, hierarchy and order.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00