In his alternate history novel After Dachau, Daniel Quinn envisages a chilling dystopian reality two thousand years after the Second World War. The most meaningful scene is set in a history class during which it becomes clear that for both the teacher and the students the battle of Verdun has as little meaning as the battles of Thermopylae and Hastings (120). Despite its ostentatiously implausible plot, Quinn’s novel poses the highly relevant question of the impact of an inevitable and ever-increasing temporal distance on the signifi cance of historical events for contemporary and future generations. In other words, how are societies to ‘remember’ their past if there is no one left who actually remembers it?
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00