Tytuł pozycji:
Wykorzystanie teorii interesariuszy w procesie kształtowania strategii marketingowej organizacji sportowych
- Tytuł:
-
Wykorzystanie teorii interesariuszy w procesie kształtowania strategii marketingowej organizacji sportowych
Usage of the stakeholder theory in the process of building the marketing strategy of sports organisations
- Autorzy:
-
Waskowski, Z.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/888254.pdf
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2015, 13[62]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Masowe imprezy sportowe traktowane jako produkt, z uwagi na swoją cykliczność, a nie
ciągłość oferowania, wymagają innego sposobu zarządzania i wsparcia marketingowego. Mimo to
podstawowe założenia teorii interesariuszy, a także koncepcja marketingu relacyjnego mogą być z
powodzeniem wykorzystywane przez organizacje sportowe. Niezależnie od ich specyfiki oraz
dualnego charakteru działania identyfikacja, a także analiza interesariuszy pozwalają lepiej
przygotować ofertę w postaci planowanej imprezy sportowej, tak aby optymalizować jej wartość
rynkową dla różnych grup odbiorców. Przykładem empirycznym, w których zaprezentowano
wykorzystanie teorii interesariuszy w organizacji sportowej są Poznańskie Ośrodki Sportu i
Rekreacji, które bazując na ww. teorii organizują jeden z największych w Polsce bieg maratoński.
As mass sport events are being treated as a product, due to their periodicity instead of
offering continuity, they demand a different way of management and marketing support. However,
the basic assumptions of the stakeholders’ theory and the concept of relationship marketing can be
successfully used by sports organisations. Regardless of their specificity and dual character of
operating the identification and analysis of stakeholders allow to better prepare an offer in the
form of a sports event in order to optimise its value for different groups of consumers. An empiric
example of the usage of the stakeholders’ theory in a sports organisation can be the Poznańskie
Ośrodki Sportu i Rekreacji which organise one of Polish biggest marathons basing on this theory.