Tytuł pozycji:
The problems of marketing performance measurement
- Tytuł:
-
The problems of marketing performance measurement
Problemy pomiaru rezultatów działań marketingowych
- Autorzy:
-
Grzegorczyk, W.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/888101.pdf
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2016, 15[64]
2081-3430
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presented article deals with the problems of marketing performance
measurement. In order to measure marketing performance we should determine the costs
of marketing activities as well as the volume of revenues generated in the process of
their implementation. There are different indicators that can be used to determine the
effectiveness of marketing decisions (activities), the one of particular importance being
Return on Marketing Investment. ROMI is defined as a financial surplus generated by a
marketing investment in relation to the costs incurred in the process of this investment
(undertaking). Marketing performance measurement is strictly related to the concept of
marketing control. In order to avoid potential overlapping of marketing control and
marketing research it is of key importance to precisely define the notion of ‘marketing
control’ and the scope of its content.
Prezentowany artykuł dotyczy problemów badania efektywności działań marketingowych. W tym
celu należy więc określić koszty przedsięwzięć marketingowych oraz osiągane przychody z tytułu
realizacji tych przedsięwzięć. Ustalenie efektywności podejmowanych decyzji (przedsięwzięć)
marketingowych można osiągnąć przy pomocy różnych mierników, wśród których szczególne
znaczenie ma wskaźnik zwrotu z inwestycji marketingowej. Jest to nadwyżka finansowa ponad
inwestycję, którą można jej przypisać w relacji do kosztów tej inwestycji(przedsięwzięcia). Pomiar
efektywności jest ściśle związany z pojęciem controllingu marketingowego. Istotne znaczenie ma
sprecyzowanie jego pojęcia i zakresu treściowego dla wyeliminowania ewentualnych kolizji z
badaniami marketingowymi.