Tytuł pozycji:
Działania merchandisingowe i ich wpływ na klientów sklepów wielkopowierzchniowych
- Tytuł:
-
Działania merchandisingowe i ich wpływ na klientów sklepów wielkopowierzchniowych
Merchandising activities and their impact on customers of large-format stores
- Autorzy:
-
Matysik-Pejas, R.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/888077.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest przedstawienie wybranych instrumentów merchandisingu w
aspekcie oddziaływania na klientów wielkopowierzchniowych placówek handlowych. Materiał
źródłowy do analizy i wnioskowania stanowiły informacje pierwotne, uzyskane w badaniach
ankietowych przeprowadzonych w 2011r. na próbie 324 respondentów. Uzyskane wyniki pozwoliły
na określenie atrakcyjności miejsc ulokowania produktów w sklepie wielkopowierzchniowym z
punktu widzenia klientów. Za najkorzystniejsze miejsce uznali oni aleję biegnącą na wprost
wejścia głównego. Ponadto respondenci dokonali oceny atrakcyjności ulokowania produktów w
obrębie regału. Zgodnie z tą oceną najlepsze miejsca ułożenia produktów znajdują się w zasięgu
ręki klientów oraz na wysokości ich oczu. W badaniach skonfrontowano także rodzaje zachowań
klientów sklepów omawiane w literaturze z zakresu merchandisingu, z ich występowaniem u
badanych osób.
The aim of this study is presentation selected instruments of merchandising in the context of
their impact on customers of large-format stores. The problem which is the subject of the article
was elaborated on the basis of primary information derived from survey research conducted in
2011. The questionnaire was completed by 324 respondents. The results allow to determine the
attractiveness of location places of products in large-format stores from the clients point of view.
As the best place they considered alley which runs in front of main entrance. In addition,
respondents evaluated the attractiveness of products location inside shelving. According to this
assessment the best places for products are located within easy reach of customers and at the
height of their eyes.In the study were confronted types of behavior of customers discussed in the
literature of merchandising with their occurrence among surveyed persons.