Tytuł pozycji:
Typology of marketing strategies for companies of food industry
- Tytuł:
-
Typology of marketing strategies for companies of food industry
- Autorzy:
-
Szwacka-Mokrzycka, J.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887988.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 10[59]
2081-3430
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the typology of marketing strategies for food industry companies in
Poland. The aim of this article is to determine the most effective strategies for food industry sector
in Poland. The results of estimation of the selected food markets attractiveness (based on Porter’s
5 forces analysis) and segmentation (based on cyclical study TGI) are the base of typology of
marketing strategies. Presented typology of marketing strategies based on research conducted in
the period 1998-2012. In the framework of food industry there were selected the following
branches for segmentation research: dairy, meat and edible fats. The results of research allowed
to determination of possibilities of implementation of marketing strategies on the selected food
markets. There are possibilities of wider use of strategies of market penetration and development
and strategy of influencing on purchasers. The next recommended group are strategies of
cooperation with partners in the field of distribution and strategy of the cost leadership, especially
for large companies, which benefit from economies of scale. Next proposal is connected with
differentiation strategy recommended for producers of new-generation products.