Wartość dla klienta jako podstawa budowania pozycji konkurencyjnej kin studyjnych Customer value as a fundament of building competitive position of arts cinemas
Celem artykułu jest zaprezentowanie znaczenia właściwie skonstruowanej wiązki
wartości dla klienta jako fundamentu budowania pozycji konkurencyjnej kin niszowych na
konkurencyjnym rynku zdominowanym przez kulturę popularną. Biorąc pod uwagę, że „głównym
produktem” kin każdego typu są pojedyncze projekcje lub maratony filmowe, kina niszowe muszą
przede wszystkim koncentrować się na eksponowaniu swojej unikalności, która w umyśle klienta
jawi się jako atrakcyjna. Niszowe instytucje filmowe nie mogą jednak popadać w żadną ze
skrajności – ani koncentrować się wyłącznie na oczekiwaniach widzów, ani na „ochronie”
studyjności ponad wszystko. Analizie poddano korzyści, jakie kina studyjne chcą dostarczać swoim
klientom, ich wpływ na konstruowanie oferty, sposoby komunikowania wartości, a także stopień
zaawansowania współpracy z klientem i podmiotami zewnętrznymi w procesie współtworzenia
wartości. Podstawę empiryczną opracowania stanowią badania empiryczne przeprowadzone w
2014 r. wśród pracowników i właścicieli polskich kin studyjnych.
The purpose of the article is a presentation of a properly defined set of values for the customer - as
a fundament of building competitive advantage for niche cinemas in the market, which is
extensively dominated by the popular culture. Considering, that the “main product” of cinemas are
singular shows or film marathons, niche cinemas need to concentrate on exposing their
uniqueness, which appears attractive in customers’ minds. Niche cinemas cannot go to extremes
though- concentrate only on viewers’ expectations or protecting their arts character at any price.
The analysis of benefits, which can be expected by the clients, their influence on the what’s on
offer, ways of communicating the value and the degree of involving customer and external parties
in creating the value. Empirical basis are empirical studies conducted in 2014 among employees
and owners of Polish arts cinemas.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00