Tytuł pozycji:
New ways and new quality in market research among young customers: Market research through creative ways of spending time: the case study of PLAYDO
- Tytuł:
-
New ways and new quality in market research among young customers: Market research through creative ways of spending time: the case study of PLAYDO
Nowe metody i nowa jakość w badaniach marketingowych przeprowadzanych wśród dzieci. Badania marketingowe przez kreatywne sposoby spędzania czasu: studium przypadku PLAYDO
- Autorzy:
-
Maj, J.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887897.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia problem prowadzenia badań społecznych i marketingowych wśród
dzieci i młodzieży. Jednym z kluczowych założenia jest stwierdzenie, że młodzi konsumenci
stanowią coraz większy segment na rynku oraz iż kwestie etyczne są kluczowe w badaniach
z dziećmi. Artykuł prezentuje różne podejścia do badań z dziećmi w oparciu o klasyfikację
zaproponowaną przez Williama J. McDonalda. W artykule przedstawione zostało case study
projektu badawczego PLAYDO wpisującego się w podejście creative drama. Badania prowadzone
w ramach projektu badawczego PLAYDO prowadzone są w formie zabaw. Przedstawione case
study prezentuje projekt z kilku stron. Podkreślona zostaje rolę edukacyjną projektu. Po drugie
zaznaczony został fakt, że metodyka badań w PLAYDO jest specjalnie dopasowana do możliwości
rozwojowych dzieci i młodzieży. Po trzecie podkreślony został aspekt etyczny projektu PLAYDO
i zgodność ze standardami badawczymi. Opisując projekt zaznaczono również ważną kwestię jaką
jest prowadzenie badań w znanym dla dzieci środowisku (szkoła, przedszkole). Prezentowany
projekt zakłada, że badania mają być realizowane w przyjaznym środowisku co ma pozytywny
wpływ na proces realizacji badania.
The article presents the problem of social and market research among children and
youth. The author assumes that young consumers represent a growing segment of the market. The
author highlighted the importance of ethical issues in research conducted on children and young
respondents. The article presents a different approach to the study of children based on the
classification proposed by William J. McDonnald. The article presents a case study of a research
project PLAYDO, which is consistent with the assumptions of the creative drama approach. First
of all, the author emphasizes the educational role of the project. Secondly, she emphasizes the fact
that the methodology used in the research project PLAYDO is specifically adapted to the
possibilities and the development of children and youth. Thirdly, the author describes the ethical
aspect of the project PLAYDO and compliance with research standards. Describing the project, the
author points out that it is important to conducted research in a familiar environment (nursery or
school). The project assumes that the research will be carried out in a friendly environment which
has a positive influence on the process of implementation of the survey.