Tytuł pozycji:
Specyfika zarządzania marką w aspekcie budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- Tytuł:
-
Specyfika zarządzania marką w aspekcie budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
The specificity of brand management in the context of building a companys competitive position
- Autorzy:
-
Szymankowska, A.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887705.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 10[59]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego opracowania jest omówienie zasad wynikających z procesu
zarządzania marką. Problematyka zarządzania marką została przeanalizowana w kontekście
budowania pozycji konkurencyjnej firmy na rynku, na którym działa w oparciu o dostępną z tego
zakresu literaturę przedmiotu. Rozważania dokonano analizując determinanty silnej marki oraz
poszczególne działania marketingowe wynikające ze stosowanych przez przedsiębiorstwa
elementów mieszanki marketingowej. Całość jest próbą ukazania roli poszczególnych działań
składających się na proces zarządzania marką w zdobywaniu i umacnianiu przez przedsiębiorstwo
pozycji na rynku, na którym działa i konkuruje z innymi podmiotami w zakresie zaspokajania
potrzeb klientów, dążąc tym samym do pozyskania grupy osób lojalnych w stosunku do kreowanej
marki.
The purpose of this paper is to discuss the principles resulting from the process of brand
management. The issue of brand management has been analyzed in the context of building a
company's competitive position in the market in which it operates on the basis of the available
literature in this area of the object. The considerations have been made by analyzing the
determinants of a strong brand and individual marketing activities resulting from the companies
use of marketing mix elements. The whole thing is an attempt to show the role of the various
activities involved in the process of brand management in the acquisition and consolidation of the
company position in the market in which it operates and competes with others to meet the needs of
customers, aiming to raise the same group of people loyal to the one created brand.