Tytuł pozycji:
Działania marketingowe w promocji spółek portfelowych w procesie dezinwestycji funduszy venture capital
- Tytuł:
-
Działania marketingowe w promocji spółek portfelowych w procesie dezinwestycji funduszy venture capital
Marketing efforts in the promotion of investments in the venture capital divestment process
- Autorzy:
-
Zasepa, P.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/887579.pdf
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing; 2013, 09[58]
2081-3430
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przygotowanie spółki portfelowej do procesu dezinwestycji wymaga wielu
zaplanowanych wcześniej działań, które mają za zadanie zaangażować jak największą liczbę
inwestorów. Zarządzający funduszem powinni stworzyć spółkę, która znajduje się w odpowiedniej
fazie swojego rozwoju i wkracza w fazę stabilnego rozwoju. Następnym etapem charakteryzującym
działania funduszu jest proces znalezienia nabywcy akcji lub udziałów spółki, co często wiąże się z
przygotowaniem odpowiedniego opisu przedsiębiorstwa lub długiego procesu poszukiwania
inwestora strategicznego. Ponadto firmy zasilane kapitałami funduszu VC działają często
w różnych branżach i podejmowanie decyzji mających na celu zbycie udziałów lub akcji może
znacznie się różnić. Niestety często zdarza się, iż przedsiębiorcy i fundusze wiele czasu poświęcają
na rozwój przedsiębiorstwa, usprawnienia operacyjne a stosunkowo niewiele na proces
marketingu sprzedaży spółki. Profesjonalne podejście do procesu deinwestycji może zapewnić
oszczędności finansowe oraz czasowe, co przekłada się na ponadprzeciętne stopy zwrotu osiągane
przez fundusze. Celem artykułu jest przedstawienie podejścia funduszy VC do promocji
marketingowej swoich spółek portfelowych w procesie dezinwestycji.
Preparation of a portfolio company to the divestment process requires a lot of pre-planned
activities that are designed to involve the largest number of investors. The fund managers should
create a company that is in the correct phase of its development and is entering a phase of stable
growth. The next step in characterizing the Fund is the process of finding a buyer for the shares or
the shares of the company, which is often associated with the development of an appropriate
description of the company or the long process of finding a strategic investor. In addition, the
company operated a VC fund capital often operate in different industries and decision-making
aimed at disposal of shares may be significantly different. Unfortunately, it often happens that
entrepreneurs and funds spend a lot of time on business development, operational improvements
and relatively few in the process of marketing the company's sales. A professional approach to the
process of divestment can provide cost savings and time, which translates into above-average rates
of return achieved by the fund. This article presents an approach VC funds to promote the
marketing of its companies in the disinvestment process.