Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The security of information channels in banking services

Tytuł:
The security of information channels in banking services
Autorzy:
Olkiewicz, Marcin
Terebecki, Mariusz
Wolniak, Radosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/88627.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Stowarzyszenie Menedżerów Jakości i Produkcji
Tematy:
information
banking services
quality of security
informacja
usługi bankowe
jakość bezpieczeństwa
Źródło:
System Safety : Human - Technical Facility - Environment; 2019, 1, 1; 112-119
2657-5450
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study focuses on the aspects related to the information technology security, and in particular, the quality of information security. It is inter alia because of international technology security that banks incur expenses to adapt their IT systems to guidelines of the supervisory authorities and to the expectations of international financial markets and stakeholders. The constantly growing demands of stakeholders increasingly force the provision of services to be on the highest standard and delivered by means of new technologies. Therefore, banks adjusting their products and services to the requirements of stakeholders have to implement modern methods to secure information channels, thus guaranteeing information security to the stakeholders of a bank. The aim of this paper is to present crucial security aspects in electronic banking, which indirectly affect the quality and security of the offered banking service and whether clients are aware of the most commonly occurring threat - an attack on a computer (phising). The source of data for this research was a group of 90 active users of information technologies, the analysis of certificates and securities used at the time of contact between the customer and the bank through an internet platform and a report of PRNews.pl on the state of banking in Poland for the fourth quarter of 2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies