Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sustainable consumption and segmentation of potential low emission vehicle buyers

Tytuł:
Sustainable consumption and segmentation of potential low emission vehicle buyers
Autorzy:
Obrecht, Matevž
Knez, Matjaž
Lisec, Andrej
Wrzalik, Aleksandra
Kovačič-Lukman, Rebeka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/88593.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Stowarzyszenie Menedżerów Jakości i Produkcji
Tematy:
sustainable consumption
low-emission vehicles
consumer segmentation
sustainable mobility
zrównoważona konsumpcja
pojazdy niskoemisyjne
segmentacja konsumentów
zrównoważona mobilność
Źródło:
System Safety : Human - Technical Facility - Environment; 2019, 1, 1; 425-430
2657-5450
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In 2015 the Agenda 2030 was introduced, framed of 17 sustainable development goals (SDG) with 169 targets, which were adopted by the United Nations Member States and should bring prosperity and growth to the global society. In this paper a focus is given to the SDG 12 Sustainable consumption and production from the e-mobility perspective. SDG 12 aims to ensure sustainable consumption and production (SCP) patterns – it is about promoting resource and energy efficiency, sustainable infrastructure, and providing access to basic services, green and decent jobs, and a better quality of life for all. Many stakeholders from public and private sector are investing a lot of effort to identify consumer behaviour for future improvements in development of their green products and strategies Because sustainable mobility and consequently low emission vehicles (LEV) are closely related with sustainable consumption within the personal mobility this paper focuses on consumer segmentation of potential LEV buyers and their willingness to buy LEV. Results have revealed that the segment of potential alternative fuel vehicles buyers is much larger than we initially anticipated. Such vehicles are, surprisingly, also more attractive for the older population, according to our results.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies