Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Promoting sustainable and circular plastics use in Egipt with implementation of ecodesign principles

Tytuł:
Promoting sustainable and circular plastics use in Egipt with implementation of ecodesign principles
Autorzy:
Obrecht, Matevz
El Haddad, Rawan
Abd Elbary, Rowan
Kovačič-Lukman, Rebeka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/88578.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Stowarzyszenie Menedżerów Jakości i Produkcji
Tematy:
eco-design
waste management
plastics
sustainable consumption and production
Egypt
ekoprojektowanie
tworzywa sztuczne
zrównoważona konsumpcja i produkcja
Egipt
Źródło:
System Safety : Human - Technical Facility - Environment; 2019, 1, 1; 441-448
2657-5450
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Green Supply chain, Green Packaging, Eco-labels, and Eco-design strategies are concepts that are discussed frequently within scientific and political debates. Eco-design strategies for Lifecycle Design include the Eco-design Strategy wheel which presents eight Eco-design strategies: New concept development, Selection of low-impact materials, Reduction of materials usage, Optimization of production techniques, Optimization of distribution system, Reduction of impact during use, Optimization of initial lifetime, and Optimization of end-of-life system. This research investigates specifically the selection of low impact raw materials phase using the European Union as a benchmark to improve the Egyptian situation and aims to apply the closed loop cycle to the Egyptian Plastics Industry. Its goal is to enlight the way towards Sustainable and Circular economy system in Plastics manufacturing sector in Egypt while emphasizing the financial benefits from the Business and Marketing perspectives rather than the Environmental perspective only.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies